Op naar Hangzhou - Reisverslag uit Hangzhou, China van Sonja - WaarBenJij.nu Op naar Hangzhou - Reisverslag uit Hangzhou, China van Sonja - WaarBenJij.nu

Op naar Hangzhou

Door: Sonja en Guangli

Blijf op de hoogte en volg Sonja

18 Juli 2010 | China, Hangzhou

Op donderdag mijn verjaardag gevierd met een lekkere rustdag. Eerst treinkaartjes gekocht voor morgen (ja, alles moet op tijd, anders komt je er niet meer aan!). Daarna naar een eiland in de rivier geweest. Lang gewandeld en heerlijk lang thee gedronken in een theehuisje aan een bonsaipark. Zooooo rustgevend voor een 47-jarige! Guangli doet lekker mee met mijn bejaarde leeftijd.

Op vrijdag naar Hanzhou vertrokken. Vier uur met de trein, daarna in een overvol station beland. Ongelooflijk zoveel mensen bij elkaar. Het ziet zwart van de mensen, vooral van de bovenkant (meestal mijn gezichtsveld hier). In de regen een taxi genomen, lekker afgezet (in de dubbele betekenis van het woord) en naar het hotel. Een van onze gezamelijke hobby's uitgeoefend: lekker eten! Toeristenstraatjes met heel veel meuk, maar wel erg mooi.

Zaterdag: Leren jasjes dag. We konden helaas alleen maar een treinkaartje kopen voor drie uur en kwamen dus flink laat in het wel bekende leerdorp Haining aan. Snel in de taxi naar het megagrote leerwinkelcentrum, waar alle leermeneren en -mevrouwen ons vriendelijk op stonden te wachten. Ze hadden niets te doen blijkbaar. Wij wel: Binnen een half uur twee leren jasjes besteld. Een kon mee en de ander moet op maat gemaakt worden (raad maar welke!). Guangli heeft een knalblauwe gekozen en ik een in Chinees rood. Nog even een park bezocht en een tempel bekeken en weer blij naar huis. 's Avonds smakelijke dumplings gehapt en toen aan de tweede gezamelijke hobby: Slapen!