Hangzhou, Haining, Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Sonja - WaarBenJij.nu Hangzhou, Haining, Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Sonja - WaarBenJij.nu

Hangzhou, Haining, Shanghai

Door: Sonja en Guangli

Blijf op de hoogte en volg Sonja

22 Juli 2010 | China, Sjanghai

Zondag 18 juli
Na het internetcafe (van kastje naar de muur gestuurd, maar wel gevonden). Een bezoek aan het westmeer. Mooie uitzichten, prachtige eilandjes, hete oventemperatuur en massa's toeristen. Eerst even gewandeld en toen een gemotoriseerde driewieler aangehouden voor sneller vervoer naar de zuidkant van het meer, waar het theemuseum ligt midden in de theevelden.
Prachtig museum, heerlijk koel en leuke theemeisjes die een demonstratie geven van hoe de thee gezet moet worden. Lekker geproefd en natuurlijk thee gekocht. Was ook de bedoeling natuurlijk.
Sportief met de benenwagen terug naar het meer. Goed te doen, maar daarna weer de weg kwijt en anderhalfuur gesjokt in de hitte. Zere voeten en lege maag, dus een taxi genomen naar het dichtstbijzijnde restaurant voor een lekkere hap. Daarna met de taxi naar een Carrefour voor wat boodschappen.
De voetmassage door een blinde meneer in de buurt ging niet door. Zulk zwaar onweer dat we niet meer naar buiten wilden.

Maandag lekker lummelen in de buurt. Ontbijt met broodjes van de Carrefour, want de maag wil niet leuk meedoen. Nieuwe broodjes gekocht en een boekwinkel bezocht. Daarna naar de zijdemarkt. Prachtige stoffen en gewaden. Een vriendelijke meneer uit Afganistan houdt ons aan voor een praatje in gebroken Engels. Stof uitgekozen voor een kamerjas. Prachtige zijde!

Vervolgens naar het eiland in het westmeer, waar je met een brug naar toe kan. Weer mooie plaatjes. Guangli gaat alleen op pad en ik blijf op een bankje zitten en pas op mijn maag.

Verder rustig aan gedaan.

OP dinsdag eerst naar Haining op de leren jas op te halen. De winkel had inmiddels een tweede jas laten maken. Degene die ze besteld hadden was verkeerd gemaakt. De kleermaker had de lengte van de mouwen zo onwaarschijnlijk gevonden, dat hij de maten maar had aangepast. Gelukkig paste de tweede keurig en ben ik inmiddels de koningin te rijk met mijn rode, leren jasje met mouwen op lengte.
Heerlijk blijven hangen in de koelte van het winkelcentrum. Buiten is het niet te harden van de hitte. 37 graden en het voelt als 45. Binnen rustig wandelen of theedrinken bevalt veel beter.
Snelle trein naar Shanghai. Binnen een uur daar. Verbaasd stappen we uit en vragen nog eens of we echt al in Shanghai zijn. Het is echt zo. De metro naar ons hotel is zo gevonden en slepend met al onze vracht gaan we op pad. Hotel is prachtig en we genieten van de airco.

Ook woensdag is weer een bloedhete dag. We hebben in oud-Shanghai in een theehuis afgesproken met een nichtje van Guangli. Gezellig getheet en hapjes gegeten. Erg gezellig, mooie omgeving en lekker koel. Daarna langs de rivier die Shanghai afsnijdt van Pudong gelopen. De Bund aan de overkant is druk, maar hier is het lekker rustig.
Gegeten in het restaurant van nichtje. Bijzonder luxe, uitgebreid en vooral erg lekker eten. Gelukkig wil mijn maag weer mee.

Bo vertrekt zo richting Moskou en daarna Shanghai. Morgen komt hij aan!!!!

• 23 Juli 2010 - 14:43

Guido En Janine:

Hey Sonja!

Hoe gaat het? Ben zojuist een Indiaans internet cafe ingedoken en krijg zo wat mee van je verhalen. Leuk!

Hoop dat je ons verjaardags sms'je nog ontvangen hebt... mocht het niet zo zijn dangGefeliciteerd met je verjaardag en 8 dagen!

Hoorde van pap dat hij goed is aangekomen! Nu samen lekker genieten! Doen wij ook hier in India, we trekken nu door Radjastan en hebben weer een paar mooie tempels en apen gezien vandaag!

Tot bij de stamppot,

Guido en Janine