Van Bangkok naar Kunming, 1 december - Reisverslag uit Kunming, China van Sonja - WaarBenJij.nu Van Bangkok naar Kunming, 1 december - Reisverslag uit Kunming, China van Sonja - WaarBenJij.nu

Van Bangkok naar Kunming, 1 december

Blijf op de hoogte en volg Sonja

03 December 2015 | China, Kunming

Kunming.

Van 7 graden en regen naar 33, naar 20, het blijft maar schommelen.
20 graden is heerlijk trouwens!

Leuk voorval:

Kunming taxi.....Een leuk gesprek:

Chauffeur: bent u alleen?
Ik: Ja, ik ben alleen. Ik ga hier lesgeven.
Chauffeur: U bent dus alleen en gaat hier lesgeven. U spreekt goed Chinees. Heeft u kinderen?
Ik: Mijn man heeft 3 kinderen en we hebben een kleinzoon.
Chauffeur: Uw man heeft 3 kinderen en u heeft een kleinzoon. We kunnen elkaar goed verstaan. Wat voor les geeft u?
Ik: Ik geeft Engels op het voortgezet onderwijs en hier wil ik dat gaan doen in Xishuangbanna.
Chauffeur: U geeft Engelse les op het voortgezet onderwijs en u wilt dat nu gaan doen in Xishuangbanna. We begrijpen elkaar echt goed!!!

En zo ging dat de hele weg door. Alles werd herhaald en gevolgd door de verbazing over het feit dat we elkaar konden verstaan. Heerlijk! Ik kreeg nog korting ook!

Verder in Kunming veel vriendinnen gezien, heel veel gegeten, mooie tempel bezocht en ..... gefietst! Doet bijna niemand hier meer. Allemaal scooters.

  • 03 December 2015 - 21:41

    Dike:

    Leuk om je reis te volgen!! Genieten wij een beetje mee met de ervaringen van jou. Maar: ook onze eigen herinneringen aan Kunming en omgeving van 8 jaar geleden komen weer tot leven.
    Jouw Chinees is goed. Het is altijd maar de vraag of de chauffeur het ook kan (of alleen maar een vreselijk dialect..)
    Nou, hele goeie tijd met de leerlingen!!!!
    Tot wederhorens
    Dike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sonja

Only dead fish go with the flow

Actief sinds 10 April 2008
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 59715

Voorgaande reizen:

19 Juli 2020 - 19 Juli 2020

Vakanties 2020

28 November 2015 - 29 December 2015

China, Laos en Thailand

01 Juli 2010 - 19 Augustus 2010

China 2010

Landen bezocht: