5 december, Jinghong, China - Reisverslag uit Jinghong, China van Sonja - WaarBenJij.nu 5 december, Jinghong, China - Reisverslag uit Jinghong, China van Sonja - WaarBenJij.nu

5 december, Jinghong, China

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

06 December 2015 | China, Jinghong

5 december

Geen Sinterklaas, maar ook geen pietendiscussie en dat scheelt weer. Wel heerlijk weer, zon, fris windje en ca 26 graden. Fantastisch weer om te verhuizen van mijn luxe, maar vreselijk gehorige kamer voorzien van constante kalaoke en een soort housedreun vanaf tenten aan de kant van de Mekong, naar een klein, splinternieuw hotelletje met uitzicht op appartementen met hopelijk allemaal rustige, vredelievende, lang slapende Chinezen. Ik ga het beleven. Vannacht geen oog dichtgedaan door de muziek en om 6 uur twee keer per ongeluk gewekt door de receptie. Was bedoeld voor een groep luidruchtige buren die blijkbaar vroeg op stap moesten.......gaaaaap!

Samen met Li Ai Hua eerst dumpingen gegeten en toen naar de fietsenwinkel om mijn stuur hoger te zetten. Helaas niet het goede gereedschap op voorraad. Duurt 3 tot 5 dagen!

Door naar het bloemenpark aan de rand van de stad. Ook in de winter is er nog genoeg in bloei en het is sowieso heerlijk om buiten te wandelen met het lekkere weer en gezellig gezelschap. Ai Hua is docente Engels, maar spreekt het niet of nauwelijks en wil graag oefenen. Dat doen we dan ook volop en zij leert mij weer Chinees.

Aan het eind van de dag moet Li Ai weer naar haar baby. Ik ga naar Meimei Café voor een thee, lekker eten en een leuk gesprek met een oude Engelsman die al jaren in Azië woont en reist en een Nederlands stel. De buitenlanders die hier zijn, komen elkaar daar en in het Mekong Café tegen. Na drie keer de weg te hebben gevraagd, kom ik uiteindelijk weer bij mijn hotel aan. Volgende keer toch maar mijn plattegrond meenemen?

  • 06 December 2015 - 11:23

    Willem Berghorst:

    Hallo Sonja, kreeg net een mailtje van Ab over de recente ontwikkelingen rond jullie stulpjes en jouw verblijf in China. Heb onmiddellijk de telefoon gepakt en hem getroost omdat ik door heb , dat het hem allemaal te veel wordt !! Die vrije tijd zonder jou , bedoel ik ! Meteen ook maar een afspraak gemaakt dat hij komt eten, want alleen maar brood met zelf gestookte honing verveelt snel.
    Ik hoop dat jij het vreselijk hebt, naar de zin , dan. Zo te lezen wel ! Prettig verblijf en tot gauw ! groet, Willem.

  • 06 December 2015 - 20:42

    Jeannet:

    Hoi Sonja,

    Dat ga ik morgen ook proberen, kijken of mijn leerlingen ook een handtekening willen aan het einde van de les. Het klinkt alsof je het goed naar je zin hebt. Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt.

    Groetjes,

    Jeannet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sonja

Only dead fish go with the flow

Actief sinds 10 April 2008
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 59761

Voorgaande reizen:

19 Juli 2020 - 19 Juli 2020

Vakanties 2020

28 November 2015 - 29 December 2015

China, Laos en Thailand

01 Juli 2010 - 19 Augustus 2010

China 2010

Landen bezocht: