8 december, Jinghong, China - Reisverslag uit Jinghong, China van Sonja - WaarBenJij.nu 8 december, Jinghong, China - Reisverslag uit Jinghong, China van Sonja - WaarBenJij.nu

8 december, Jinghong, China

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

08 December 2015 | China, Jinghong

8 december

Nieuwe school helemaal aan de buitenkant van Jinghong. Te ver weg voor mijn fiets helaas. Een megagrote wijk waar bijna niemand woont. Een beetje eng, maar het komt vast wel weer vol met zoveel mensen. Eerst een les bijgewoond en toen een gegeven. Leuk om te doen, maar het niveau is hier nog lager dan op de vorige school, alhoewel de leraren iets beter Engels spreken. Op de vorige school was er een docent die vrijwel geen Engels sprak. Best bijzonder voor een docent Engels.

Ook hier weer leuke, grappige leerlingen. Niet allemaal even schoon gepoetst en fris ruikend. Het zijn duidelijk kinderen die uit minder bedeelde gezinnen komen. Ik zal extra m'n best moeten doen om er wat van te maken.

Vanmiddag met outdoor activity een paar dramaspelletjes gedaan met 150 leerlingen op het sportveld. Drie docenten zouden me helpen, maar helaas snapten twee zelf niet helemaal hoe het moest gaan, omdat ze niet bij de uitleg geweest waren, dus gingen ze maar hun eigen dingen doen. Nou ja, ook die leerlingen hadden plezier, dus het maakt niet uit. Beter dan de zoveelste film op het smartboard kijken. Dankzij de rijke meneer die alles hier gebouwd heeft, heeft deze school een of zelfs twee computers per werkruimte en een smartboard in elk van de vier lokalen die ze gebruiken. Tijdens de middagslaap (van drie uur) kan ik mooi op de computer de voorbereiding doen voor de volgende dag. Handig!

• 09 December 2015 - 07:02

Carin:

Hoi Sonja, leuk om al jouw verhalen te lezen. Zo te merken zit je te genieten. Wij leven langzaam toe naar de kerstvakantie ;-) heerlijk 2 weken niksen (hoop ik).
    Blijf genieten, je verhalen worden volgens mij druk gelezen!
    Groetjes,
    Carin