10 december, Jinghong, China - Reisverslag uit Jinghong, China van Sonja - WaarBenJij.nu 10 december, Jinghong, China - Reisverslag uit Jinghong, China van Sonja - WaarBenJij.nu

10 december, Jinghong, China

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

10 December 2015 | China, Jinghong

10 december

Vannacht ruzie in de tent: om een uur of 1 geknal van deuren en een hoop geschreeuw. Ongegeneerd werd volgens mij een echtelijke ruzie op de gang uitgevochten. Wat een kabaal! Niemand die de deur open doet en er iets van zegt! Ik ook niet hoor. Het eindigde met het weglopen van de dame in kwestie en meneer sloot af met een welgemeende rochel. Ik wil niet weten waar die beland is.

Vanmorgen ook weer iets grappigs. Het ontbijt in het hotel is nogal sober, dus besloot ik noedelsoep te gaan eten bij een tentje verder op. Ik ging aan tafel zitten bij twee stokoude dames, waarvan een me een hele tijd aankeek en toen tot de volgende conclusie kwam: U bent buitenlander! Wat een vondst! Nog even gekletst over ons kleine landje. Ze hadden er op tv weleens over gehoord, maar waar het ligt op de wereldbol? Wel buiten China! Kijk, dat wisten ze dan weer wel!

Tussen de middag met twee collega's naar een nieuw toeristengebied gereden. Meneer Mo was zo vriendelijk om ons te brengen. Schitterend aangelegd park met peperdure hotels en een heuse Dai tempel, om het af te maken. Waarschijnlijk van binnen helemaal leeg, maar het gaat tenslotte ook allemaal om de buitenkant ;-)

Verder weer lessen gegeven, wat uitleg gegeven over Nederland en de leerlingen "restaurantje" laten spelen met Nederlandse gerechten, maar dan wel in het Engels. Verder weer outdoor activity gedaan. Ook de docenten snappen nu wat de bedoeling is en dat maakt het allemaal een stuk makkelijker!

In de stad nog even een nagelmeisje bezocht en lekker gegeten.

• 10 December 2015 - 23:41

Gerita :

Super leuk om al je verhalen te lezen Sonja :)
    Heel veel plezier nog daar in China! X