11 december, Jinghong, China - Reisverslag uit Jinghong, China van Sonja - WaarBenJij.nu 11 december, Jinghong, China - Reisverslag uit Jinghong, China van Sonja - WaarBenJij.nu

11 december, Jinghong, China

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

12 December 2015 | China, Jinghong

11 december

Een vrije ochtend! Ook weleens lekker, want dat betekent dat ik pas om twee uur gehaald wordt! Eerst op pad voor een buskaartje naar Laos voor volgende week. Aan de andere kant van de stad, maar helaas geen kaartje.meen week van tevoren is echt te vroeg. Ok, dan de stad maar in op zoek naar een kleermaakster. Na veel zoeken eindelijk een gevonden. Niet veel tijd meer, dus maar een kledingstuk besteld. Belachelijk weinig, maar goed. Loeihete soep als lunch, waar je zelf de noedels en allerlei bakjes met lekkers in kunt kiepen. Echt niet vies!

Terug naar het hotel, waar ik weer keurig opgepikt werd. Op school een lesje gedaan, correctiewerk gedaan!! Je gelooft het niet, maar de leerlingen vroegen of ze een opdracht in mochten leveren bij me en of ik die alsjeblieft kon nakijken. Ik denk dat ik hier toch maar blijf. Zeg nou zelf: niet meer dan drie lessen op een dag, werken tot je 55ste (nog wel tenminste) en leerlingen die je vragen of ze werk bij je in mogen leveren! Oké, wel werken in de avonden en tot en met vrijdagavond toe, als je pech hebt, ellenlange vergaderingen en weinig tot niets in te brengen. Soms klassen van meer dan 60. Ik denk nog ff na!

De vergadering liep uit, dus een korte outdoor activity. Grappige opdracht met ze gedaan, waar ze ook nog wat van leerden.

Morgen naar Menghai, de bergen in, samen met twee onderdirecteuren en twee docenten. Het zou een gezellig uitje worden waarbij we een aantal dorpen met culturele minderheden zouden zien, maar het hoofd van de school aldaar wacht ons op samen met een of andere hotemetoot van de onderwijsdienst. Please geen toespraken of vergadering! Ik ga het meemaken!

O ja, nieuwtje..... Sinds dit jaar mogen Chinezen twee kinderen, om zodoende de enorme vergrijzing tegen te gaan. T is alleen de vraag of de grootouders het aankunnen, want zij moeten ze opvoeden!

  • 12 December 2015 - 10:43

    Sylvia:

    Hoi zus, jemig wat vliegt de tijd! Net even de verhalen van de afgelopen dagen doorgelezen. Heerlijk, waan ik me ook weer eens in een ver land ;).Geweldige verhalen, zo leer je een bestemming en de mensen daar pas echt goed kennen. Leuk om te lezen hoe school e.d er daar aan toe gaat. Grootouders die de kleinkinderen opvoeden...? Ach, dat is hier toch niet anders. Hahahaha. Hier alles goed. Kerstboom staat en lekker dicht bij de kachel. Doe voorzichtig op al die enge plekjes ;). Dikke kus van ons allemaal XXxxx

  • 12 December 2015 - 15:57

    Henk Bokkers:

    Hoi Sonja,

    Zojuist een paar van jouw verslagen gelezen. Je geeft goed de sfeer weer. Herkenbaar als je in dat grote land bent geweest. Mooi om daar het echte leven mee te maken als docent. Ik merk al dat jij invloed hebt op de leerlingen. Had ik ook wel verwacht..... Geniet verder daar! Ik hoop dat het vervolg, o.a. de reis naar Laos, jou veel zal brengen.

    Groeten.
    Henk

  • 12 December 2015 - 23:31

    Jolanda:

    Jaaaaa, gevonden!! Was ik toch die verrekte naam van deze site kwijt! En dan is het ondanks dat het nogal een simpele naam lijkt best behoorlijk lastig zoeken!!
    Fijn om te lezen dat je alweer lekker in je elementje zit daar! Leuk al die foto's ook, weten zij ook eindelijk eens hoe dat voelt, haha!!
    Heel veel plezier nog, geniet ervan en take care! Dikke jus, Jolanda x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sonja

Only dead fish go with the flow

Actief sinds 10 April 2008
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 59708

Voorgaande reizen:

19 Juli 2020 - 19 Juli 2020

Vakanties 2020

28 November 2015 - 29 December 2015

China, Laos en Thailand

01 Juli 2010 - 19 Augustus 2010

China 2010

Landen bezocht: