16 december, Jinghong, China - Reisverslag uit Jinghong, China van Sonja - WaarBenJij.nu 16 december, Jinghong, China - Reisverslag uit Jinghong, China van Sonja - WaarBenJij.nu

16 december, Jinghong, China

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

18 December 2015 | China, Jinghong

15 december

Vandaag een rustige dag. Geen lessen te doen op de scholen. Voor morgen had ik aangegeven naar een plaats hier in de buurt te willen waar je mooi door het platteland kunt fietsen, dus donderdag hoe ik alleen nog maar te werken. Het begint op vakantie te lijken!

Eerst de site geprobeerd bij te werken, maar niets werkt hier vandaan. Ab zet alles voor mij op WaarBenJij.nu, want ik krijg hier niets gedaan. Goeie kerel toch dat hij dat iedere dag maar weer doet! Later krijg ik bericht dat vandaag ook in Nederland de site niet werkt. Heel fijn!

Eerst maar een paar boodschappen gedaan en een cadeautje gekocht voor de mensen in Menghai. Ze hebben me te erg verwend. Helen zal het voor me afgeven als ze weer naar huis gaat in het weekend. Veel leraren slapen op school, omdat ze te ver weg wonen en zijn maar een avond per week thuis. Het aantal scheidingen is hier laag.

Heerlijk gedoold door de stad. Leuke dingen gezien. Klein vogeluitlaatpark met praatgrage oude heren, langs het water een oude dame die de rivier over ging zwemmen. Ze moest wel een kilometer terug lopen, want de stroming nam haar ver mee, maar het was haar hobby. Goed voor de gezondheid. Het water ziet er helder uit, maar ja, dat is geen garantie. Ik hoop het maar voor haar. Verder met twee oma's met kleinkinderen gesproken. Ze zijn er maar druk mee. En een tweede kleinkind nemen ze voorlopig nog niet! De kinderwens moet hier voornamelijk bij opa en oma vandaan komen.

Vanavond naar de straatmarkt geweest mer Li Ai Hua. Gezellig geslenterd en gegeten. Een hele grappige, lieve meid!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sonja

Only dead fish go with the flow

Actief sinds 10 April 2008
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 59719

Voorgaande reizen:

19 Juli 2020 - 19 Juli 2020

Vakanties 2020

28 November 2015 - 29 December 2015

China, Laos en Thailand

01 Juli 2010 - 19 Augustus 2010

China 2010

Landen bezocht: