21 december, Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Sonja - WaarBenJij.nu 21 december, Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Sonja - WaarBenJij.nu

21 december, Laos

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

21 December 2015 | Laos, Luang Prabang

21 december

En ik had nog zo lekker gegeten gisteravond. Maar, bij nader inzien weet ik waar het aan ligt. Vruchtensap in Huayxai, aangemaakt met water en misschien wel ijs, want het was goed koud. Ik vertrouwde het al niet helemaal! Jammer, te laat. Een dagje pas op de plaats in het gat aan de Mekong.

Als de toeristenboten vertrokken zijn, is de charme wel weg. Mensen zijn niet heel vriendelijk en er is heel veel armoede. Eigenaren die handel doen met de westerlingen zien er goed uit, maar verder is het een trieste boel. Vieze mensen met gescheurde kleding en achterdochtige blikken. Als ik later op de dag weer wat mobiel ben, met nog een weeë maag, zie ik een meneer met een dode hond op zijn schouder, die hij in de rivier gaat slachten. Als je nog niet ziek bent, dan word je het wel. Nou eet ik geen vlees als het even kan, dus ik heb weinig kans dat ik hond krijg in plaats van varken, maar bij het idee draait m'n maag alweer om!

Het uitzicht is hier overigens prachtig, zo over de rivier en het strandje waar de boten aanleggen. Zo gauw als de school uit is, komen jongetjes uit alle hoeken en gaten het strand opgerend om te voetballen en van de zandhopen af te glijden. Meisjes mogen waarschijnlijk niet in dit streng budhistische land, want er is er geen een te bekennen. Ondertussen komen mannen thuis met hun boot. De boot wordt eerst fiks gepoetst en daarna zij zelf!

Morgen hopelijk een kaartje voor de boot naar Luang prabang!

  • 22 December 2015 - 07:55

    Janine :

    Ha Sonja! Maag alweer wat beter?! Hopelijk is het gelukt met je kaartje voor de boot. Ik kan me voorstellen dat 't toch wel wat saai is, op zo'n plek zonder toeristen en met Laotiaans sprekende mensen. De natuur zal inderdaad wel schitterend zijn!
    Hier alles goed, nog even hard aan het werk zo vlak voor kerst!! Dikke x!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Sonja

Only dead fish go with the flow

Actief sinds 10 April 2008
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 59710

Voorgaande reizen:

19 Juli 2020 - 19 Juli 2020

Vakanties 2020

28 November 2015 - 29 December 2015

China, Laos en Thailand

01 Juli 2010 - 19 Augustus 2010

China 2010

Landen bezocht: