24 december, Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Sonja - WaarBenJij.nu 24 december, Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Sonja - WaarBenJij.nu

24 december, Laos

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

25 December 2015 | Laos, Luang Prabang

24 december

Fietstocht aan de overkant van de Nam Khan rivier oo zoek naar rust en wat minder commercie. Een oude tempel met prachtige schilderingen gevonden en een plaats waar de doden worden verbrand. Altijd interessant. Een mooi huis met weefgetouwen gevonden en sjaals gekocht. Handgemaakt. Een sjaal per dag, als er een motief in zit, anders twee. Wat een monnikenwerk! De monniken hier werken alleen niet, die bedelen en studeren en slaan heel serieus op trommels en klokken.

Weer veel te duur gegeten, maar alles is hier fors overprijsd, dus dat went. Ik wilde de Mekong oversteken naar de Royal Cemetary, want ik was toch al lekker in de stemming, wordt me zo'n achterlijke prijs gevraagd dat ik de man alleen aangekeken heb. Hij zakte toen tot een kwart van de prijs, maar van mij mocht hij nog verder zakken, in de shit wat mij betreft, ik had er geen zin meer in. Wat worden mensen toch naar als ze teveel geld om zich heen zien. Jammer! Nou ja, toen maar verder gefietst langs de Mekong en nog maar een paar tempels bezocht. Ze zijn er in overvloed en gratis.

Lekker even met een boek op het balkon en daarna spullen pakken.

's Avonds heerlijk genoten van een kerstmaal, samen met Carl en David, het Zweedse stel dat ik eerder ontmoet had. Lekker gekletst over allerlei gewoontes met kerst, Sinterklaas en oud en nieuw. Heel gezellig. Zij reizen nog een paar maanden door. Ik vertrek morgen naar Bangkok en dan door naar Koh Chang!

  • 25 December 2015 - 09:43

    Peter En Marga:

    Dag Sonja
    Een hele fijne Kerst
    Geniet nog een paar dagen van je spannende en indrukwekkende reis.
    Een beetje jaloers zijn we wel......
    Groet van Peter en Marga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Sonja

Only dead fish go with the flow

Actief sinds 10 April 2008
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 59758

Voorgaande reizen:

19 Juli 2020 - 19 Juli 2020

Vakanties 2020

28 November 2015 - 29 December 2015

China, Laos en Thailand

01 Juli 2010 - 19 Augustus 2010

China 2010

Landen bezocht: