25 december, Thailand - Reisverslag uit Trat, Thailand van Sonja - WaarBenJij.nu 25 december, Thailand - Reisverslag uit Trat, Thailand van Sonja - WaarBenJij.nu

25 december, Thailand

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

25 December 2015 | Thailand, Trat

25 december

Yes, ik kan zelf een bericht plaatsen.....dacht ik. Alleen een testje en toen was het weer over. De snuggere zielen van deze site hebben er niet aan gedacht dat Google niet overal in Azië werkt. Bo moet dus steeds alles voor mij plaatsen.

Een reisdag vandaag. Eerst heel vroeg ontbeten, al voor zes uur, en toen met de tuktuk naar het vliegveld gehobbeld. Iers te laat geland in Bangkok en ik had maar twee uur overstaptijd en kon niet doorgelinkt worden met m'n bagage en moest m'n instapkaart nog hebben. Maar, de vervolgvlucht had vertraging. Geluk bij een ongeluk!

Geland op Trat airport, het meest charmante vliegveld dat ik ooit gezien heb: een soort toeristentreintje die de mensen van het vliegtuig de volle 50 meter naar het houten International AirPort rijdt. Aldaar aangekomen, stond er een bordje met Collect Luggage bij een laadperron. De koffers waren er zo en werelden ook nog netjes aangegeven. Keurig een kaartje gekocht voor de rit en overtocht naar Koh Chang. Wat een't heerlijke kneuterigheid en ook nog goed georganiseerd!

Netjes afgezet bij m'n huisje. Wat een schatje! Precies zoals de foto's hadden beloofd! Huisje aan het strand. Wit van buiten en felle kleuren van binnen. Eenvoudig hokje eraan voor toilet en douche...ik ben een tevreden mens!

Een duik in het lauwwarme water doet me de kerst wel helemaal vergeten, ware het niet dat Jan en alleman hier vandaag met een kerstmuts op loopt, zo ook in het restaurant hiernaast! Zelfs op het vliegveld hadden de grondstewards rode rendiergeweien op hun hoofd. Je zou ze echt nooit meer serieus nemen, maar ze keken erbij of er niets aan de hand was!