29 december. Terug naar huis! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Sonja - WaarBenJij.nu 29 december. Terug naar huis! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Sonja - WaarBenJij.nu

29 december. Terug naar huis!

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

30 December 2015 | Nederland, Nederland

De laatste reisdag. Helaas, maar ook weer goed zo!

Heerlijk ontbijtje, ook op het altaar lag meer dan genoeg voor buddha, voorouders en .....de vogeltjes, want die genoten ook van de gebakken eitjes, noedelsoep en diverse andere gerechten. Nog even een wandeling in de buurt van het hotel en om 10 uur naar het vliegveld. Lekker op tijd, zeker omdat de vlucht pas twee uur later vertrok. Nou ja, genoeg tijd om mails van school bij te werken (nadat ik eindelijk toegang tot het internet had gekregen) en het thuisfront te appen.

Lange vlucht, maar genoeg films en documentaires om de tijd te vullen. Hapje eten tussendoor en..........drie plekken voor me, myself and I! We pasten er perfect op, zelfs liggend!

Om 10 uur 's avonds geland en opgewacht door Bo, die thuis een heerlijk hapje en champagne had staan! Wat een thuiskomst!! De enige die minder blij was om me te zien was meneer Shushu, die mijn wasbak als kattenmand had ingenomen (zie foto).

Het was een mooie reis, met onverwachte ontmoetingen, interessante landschappen, heerlijk eten en leuke contacten. Mijn Chinees is weer aardig bijgespijkerd, op een school zijn ze de leerlingen in groepjes gaan zetten (wie het kleine niet eert...) en op een andere school zijn ze aan het proberen de leerlingen wat actiever te laten deelnemen aan de lesstof. Hoe dan ook, het heeft mij plezier gegeven en weer veel geleerd!