27 december, Thailand - Reisverslag uit Trat, Thailand van Sonja - WaarBenJij.nu 27 december, Thailand - Reisverslag uit Trat, Thailand van Sonja - WaarBenJij.nu

27 december, Thailand

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

28 December 2015 | Thailand, Trat

27 december

Eerst een Thaise massage. Naar de andere kant van het eiland, waar de drukte is, want aan de oostkant is alleen natuur. Wat een verschil! Het was hoogtij, dus weinig plek aan het strand en iedereen lag mannetje aan mannetje. Hier bij The Souk, waar ik verblijf, zijn we met 5 huisjes en hebben we het strand voor onszelf! Heerlijk!

Maar goed, Thaise massage! Het leek af en toe meer Thais worstelen, zo werd ik in een houdgreep genomen en gerekt en gestrekt. Ik moest er soms erg om lachen en de dame ook. Op een gegeven moment zat ze met handen en knieën bovenop me. Het zal vast ergens goed voor zijn, maar ik voelde me een soort klimrek. Ik had na afloop het gevoel dat ik met gemak in een vogelnestje zou passen, maar het bleef gelukkig bij een gevoel. Na afloop de kust even bekeken met rood verbrande Europeanen en daarna verdwaald in een hotelcomplex, waar ik doorheen wilde lopen om weer bij de weg te komen. Uiteindelijk via de laundry service een uitgang gevonden.

's Middags op de thee bij een Zwitsers/Kroaats echtpaar, die ik had keren kennen in het restaurant van de Souk. Ook de buitenlanders die hier wonen zijn echt bijzonder aardig en gastvrij. Mevrouw was er niet, maar meneer serveerde vruchtensap en liet me hun huis zien. Mooi! Aan een rivier, zelf helemaal bedacht. Prachtige plek. Na een uur bracht hij me naar een bekende die een tehuis runt voor afgeschreven olifanten die in de bossen van noord oost Thailand hebben gewerkt. 11 olifanten. En 10 Mahoots om hen in het gareel te houden en met gasten te gaan rijden. Normaal gesproken is het niet iets voor mij, maar zo houden ze de beesten op een redelijk diervriendelijke wijze in leven, dus hop hop, op de olifant. Ik mocht ook alleen rijden.....nou ja, gewoon volgen hoor. Toch een ervaring. De olifanten waren veel kleiner dan ik gedacht had, maar nog steeds van een redelijke maat, dus best indrukwekkend.

Laat in de middag weer terug naar m'n plek. Weer heerlijk gegeten met wat mensen uit de buurhutjes. Het was weer een geslaagde dag!

  • 28 December 2015 - 17:22

    Hannie Boon:

    Och Sonja,wat leuk om opde nipper te lezen.
    Ab was hier net op de motor en attendeerde me op deze site.
    Had ik dat maar eerder geweten. Morgenavond kom je weer aan op Schiphol heb ik begrepen.
    Goede reis terug.
    Fijne vlucht.
    En tot zoe(ie)n's,
    Hannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sonja

Only dead fish go with the flow

Actief sinds 10 April 2008
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 59707

Voorgaande reizen:

19 Juli 2020 - 19 Juli 2020

Vakanties 2020

28 November 2015 - 29 December 2015

China, Laos en Thailand

01 Juli 2010 - 19 Augustus 2010

China 2010

Landen bezocht: