Jinghong, China - Reisverslag uit Jinghong, China van Sonja - WaarBenJij.nu Jinghong, China - Reisverslag uit Jinghong, China van Sonja - WaarBenJij.nu

Jinghong, China

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

05 December 2015 | China, Jinghong

4 december

Naar school nummer 2!

Change of plans.......dat is China. Vandaag een uitleg gegeven over het Nederlandse onderwijs en hoe wij dat op het Corlaer invullen. Na drie keer van lokaal te hebben gewisseld, omdat de beamers niet werkten of er geen elektriciteit was, kon het toch nog doorgaan. Na afloop weer fotosessie, want zonder foto is er niet echt iets gebeurd.

Vervolgens een gesprek over volgende week. Ik wist al dat ze sportweek hadden, en ik dus geen les zou geven, maar inmiddels was er al contact gelegd met een nieuwe school in Jinghong. Surprise! Nou ja, ook goed! Met drie man sterk kwamen ze me ophalen en werd ik meegevoerd naar de school. Onvoorstelbaar: zes gebouwen van elk vier of vijf verdiepingen en maar vier klassen bezet. Of ik komende week de vrije ruimte wil vullen met nuttige Engelse opdrachten die ook nog leuk zijn voor 150 man tegelijkertijd. Tuurlijk! En of ik ook nog even een les kon geven aan de leerkrachten over teaching skills. OK!? Eerst maar eens aangegeven dat ik niet kom vertellen hoe zij het moeten gaan doen en dat ik ook van hen wil leren, maar goed, we zien wel wat het wordt. Het gaat hier akelig veel op werk lijken.......pfffffff!

Trouwens.....het regent hier! Komt nooit voor in de winter! Nou, fijn hoor!

  • 05 December 2015 - 02:32

    Guus:

    Heerlijk om je verslagen te lezen......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sonja

Only dead fish go with the flow

Actief sinds 10 April 2008
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 59803

Voorgaande reizen:

19 Juli 2020 - 19 Juli 2020

Vakanties 2020

28 November 2015 - 29 December 2015

China, Laos en Thailand

01 Juli 2010 - 19 Augustus 2010

China 2010

Landen bezocht: