Jinghong, 9 december 2015 - Reisverslag uit Jinghong, China van Sonja - WaarBenJij.nu Jinghong, 9 december 2015 - Reisverslag uit Jinghong, China van Sonja - WaarBenJij.nu

Jinghong, 9 december 2015

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

09 December 2015 | China, Jinghong

9 december

Eerst een les van een docente Engels beoordeeld met tig mensen achterin de klas. Ik geloof dat er wel 10 zaten. Iedere periode wordt iedereen een keer bekeken en beoordeeld. Zeker niet slecht op zich, maar 10 mensen achterin maakt een mens wellicht wat nerveus! Toch ging de les heel goed. De lerares had geprobeerd de leerlingen wat meer actief te laten zijn en wat minder te laten opdreunen in koor. Gisteren hadden we dat besproken in een group meeting.

De klas was in groepjes verdeeld en ieder groepje had een lesje voorbereid. Een hele vooruitgang.....ware het niet dat ieder groepje ongenadige kritiek te verduren kreeg als ze ook maar iets fout hadden gedaan. Als ik leerling was, deed ik daarna nooit meer een mond open. Toen ik aangaf dat ik heel blij was met de activiteit, maar ook heel voorzichtig zei dat al die kritiek de motivatie misschien wat negatief kon beïnvloeden, gaf ze aan dat dat een hele gewone gang van zaken was. OK, stap voor stap dan maar. Eigenlijk ook wel heel komisch, maar arme kinderen!

Na de beoordeling nog een les geobserveerd en, na de rust van drie uur, zelf een les gedaan, met ook weer een horde mensen achterin. Gezellig! Leuke les. De leerlingen probeerden echt goed mee te doen, maar ik heb hier mijn mondje vol Chinees hard nodig!

Na de les weer outdoor activity met dramaspelletjes in het Engels. De jongens vonden het eerst wat lastig, maar werden steeds enthousiaster. De meiden vinden het helemaal geweldig! Eten en daarna met chauffeur Mo naar het hotel. Hij houdt van zingen en ik heb vanmorgen een liedje met hem mee gezongen en nu verwacht hij dat ik alle liedjes mee kan doen, maar dat valt niet mee in het Chinees. Maar goed, ik lal gewoon lekker vals mee!

  • 10 December 2015 - 08:26

    Janine:

    Ha Sonja!

    Hè hè, eindelijk heb ik het voor elkaar je verslagen op mijn mobieltje te lezen. Dat was nogal een gedoe. Maar. Nu kan ik in de bus op weg naar werk je verhalen lezen!
    En word jij nu ook beoordeeld op je lesgeven daar... Haha! 10 man, wat een overhead!
    Zijn ze wel aardig voor je ?!

    Dikke x! Janine

  • 10 December 2015 - 21:23

    Margo De Graaf:

    Hi Sonja,

    Jeetje mineetje tien mensen achterin de klas, ben blij dat ik niet in hun schoenen hoeft te staan. Beetje scary inderdaad.

    Natuurlijk vinden ze jouw lessen leuk! :)
    Ga zo door toppertje!

    Knuffel!
    X Margo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sonja

Only dead fish go with the flow

Actief sinds 10 April 2008
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 59826

Voorgaande reizen:

19 Juli 2020 - 19 Juli 2020

Vakanties 2020

28 November 2015 - 29 December 2015

China, Laos en Thailand

01 Juli 2010 - 19 Augustus 2010

China 2010

Landen bezocht: