12 december, Menghai, China - Reisverslag uit Jinghong, China van Sonja - WaarBenJij.nu 12 december, Menghai, China - Reisverslag uit Jinghong, China van Sonja - WaarBenJij.nu

12 december, Menghai, China

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

13 December 2015 | China, Jinghong

12 december Menghai

Waar moet ik beginnen? Zoveel gedaan in een dag:

1 Met de auto naar Menghai. Onderweg een herinneringsfeest van de Hani gezien, een van de vele culturele minderheden. Kwamen we toevallig langs.

2 mensen van de middelbare school uit Menghai ontmoet. Zij hebben een hele dag voor ons georganiseerd, oe eigenlijk laten doen door een meneer van ee basisschool uit weer een ander plaatsje. bezoek aan de school. Mooi. Net een park. Kamers voor de leerlingen lijken wel gevangeniscellen.

3 thee in Mengse bij een meneer van een basisschool. Gegeten in een dorpsrestaurant. Getrakteerd op prachtig gezang van de eigenaar. Of ik in het Engels wat kon zingen. Natuurlijk! Lachen hoor!

4 Naar Xiding en daarna nig hoger de bergen in naar een dorp van Bulang mensen. Hele donkere huid. Zijn beroemd om hun theeplantages. Leuk museum erbij, waar nooit iemand komt en door naar de tempel oo de berg. Onderweg een slang gezien van zeker een meter. Brrr. Monnik deed voor iedereen die dat wilde een gepreveld gebed, je moest een wens doen en kreeg een touwtje en een armband om. Die mogen de eerste drie dagen absoluut niet af. Gisteravond voor het slapen gaan kwam een lerares nog aankloppen om dat nog een keer te zeggen.

5 Heel lang gereden naar het dorp Bada, is eigenlijk Brazilië op z'n Chinees. Thee gedronken op een boerderij. Gewandeld.

6 Gegeten in een ander dorp. Beroemde zanger was uitgenodigd. Prachtige zang in meerdere talen. Ik mocht ook weer. Veel proosten, zingen en eten.

7 Lange weg terug naar Menghai. Naar het hotel.

Wat een prachtige dag, wat een uitzichten over de bergen. Je kunt hier naar Myanmar kijken, zo dichtbij. Schitterende natuur en mooie mensen!