14 december, Menghai, China - Reisverslag uit Menghai, China van Sonja - WaarBenJij.nu 14 december, Menghai, China - Reisverslag uit Menghai, China van Sonja - WaarBenJij.nu

14 december, Menghai, China

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

18 December 2015 | China, Menghai

Beste mensen,

Degenen die de reis van Sonja dagelijks volgen, zijn enkele dagen verstoken geweest van haar berichten. De site werkte niet naar behoren. Inmiddels zijn de problemen opgelost en we kunnen weer meegenieten van de belevenissen van Sonja.

Veel leesplezier,

Ab

14 december

Al dik over de helft van m'n reis en er is nog zoveel te beleven! Aan de andere kant mis ik thuis en de kerstsfeer hier ook wel. Maar, gisteren was weer een uitzonderlijk mooie dag:

Eerst ontbijten met Kathy, de Engelse lerares waarmee ik het hele weekend al op sjouw ben geweest. Lekker noedels slurpen!

Daarna 3 lessen aan drie verschillende leerjaren. Weer een massa docenten achterin de klas. Des te meer mensen....! Maar de lokalen zijn al zo vol met soms meer dan 60 leerlingen! Leuke lessen met schattige leerlingen. Zouden die van ons ook zijn hoor......de eerste les tenminste ;-)

Tijdens de grote lunchpauze eerst snel op school gegeten en toen een uitstapje met een aantal docenten Engels naar een tempel. Een van de monniken zit op de school in Menghai en was in de temoel aan het eten en gaf ons meteen uitleg over wat tekeningen en voorwerpen. Schattig jochie. Door naar de belangrijkste theefabriek van de provincie. Hier worden de prijzen voor de soms peperdure thee vastgesteld. Kan oplopen tot € 7000 voor een tablet thee. Mooie voorlichtingsruimte en statig theehuis. Thee geproefd en cadeau gekregen, want ja, je bent buitenlander en die kun je niet wegsturen zonder een paar zakken thee. Ook maar wat pakjes gekocht, want ik voelde me lichtelijk opgelaten.

Terug naar school voor een speech voor de docenten. Ook leuk om te doen en leerzaam voor mezelf. Of ik ook nog een Engels liedje met hen kon zingen. Ja hoor.....Country roads, take me home......

Met de Engelse sectie naar een leuk restaurant met muziek. Vijf dames gingen mee om me weg te brengen naar Jinghong. Konden we nog wat Engels praten en liedjes zingen. Met Silent Night, Jingle Bells en Celine Dion was de afstand zo overbrugd. Allemaal mee naar m'n hotelkamer en afscheid genomen. Ik mis ze nu al!