nog even een terugblikje - Reisverslag uit Hangzhou, China van Sonja - WaarBenJij.nu nog even een terugblikje - Reisverslag uit Hangzhou, China van Sonja - WaarBenJij.nu

nog even een terugblikje

Door: Sonja en Guangli

Blijf op de hoogte en volg Sonja

18 Juli 2010 | China, Hangzhou

Ik realiseer me dat iedereen in spanning heeft gezeten over het al dan niet doorgaan van ons paardrijtochtje in de Mongoolse grasvelden. Het laatste dat ik er over schreef ging namelijk over de heftige weersomstandigheden in de nacht. Voor de volgende ochtend hadden we de wekker heel vroeg gezet, maar we waren helaas toch te laat om de zon op te zien komen. Het was nog steeds erg bewolkt (dus de sunrise hadden we toch niet kunnen zien), maar het was wel droog. Sonja en ik hebben de stoelen weer buiten gezet en een lekker kopje koffie gemaakt. De watermeloen die we met veel pijn en moeite hebben meegenomen is 'geslacht' en zelfs het zonnetje kwam vervolgens te voorschijn. Na de koffie met watermeloen (heerlijk fusionontbijt) zijn we richting de paarden gegaan. Jaja, het paardrijden is uiteindelijk gewoon doorgegaan. Het idee was dat we naar 3 verschillende viewpoint zouden gaan. Bij de eerste merkten we hoe toeristisch die viewpoints zijn (je kon bijvoorbeeld een Mongools gewaad aandoen en je laten fotograferen) en hebben we gevraagd of we die andere twee konden overslaan. In plaats daarvan wilden we liever meer van het land zien en wat langer op het paardje zitten. Tijdens de tocht kwamen er nog een hoop Mongolen op een motor voorbij die plaatjes schoten. Deze kon je dan na de tocht weer aanschaffen. Na afloop hebben we toch maar wat foto's gekocht. Hebben ze toch wat aan ons kunnen verdienen.

Na ons paardrijtochtje is Cynthia nog een keer apart gegaan met 1 begeleider. Zij wilden namelijk wel even lekker in galop gaan. Toen zij terug was van haar bonusronde zijn we weer de auto ingegaan en met een tussenstop onderweg bij een rood dorpje (waar we ook nog een 'goudzoeker' tegenkwamen) zijn we weer naar Bautou gegaan.

Guangli

  • 18 Juli 2010 - 20:25

    Hemert:

    Hoi Ab en Sonja,

    ik ben even benieuwd of Ab er al is en wanneer hij dan is vertrokken. Syl en ik hadden graag nog even gedag gezegd. In ieder geval een goede vlucht toegewenst. Wel lekker een kop koffie met meloen, tegenwoordig smeert Toineke het in haar gezicht en spuiten Syl en ik het in ons haar (Meloen). Ik heb goed gekeken maar echt nog nooit van mijn leven een mongool op een motor zien rijden, ja sommigen in de file die ik dan zo noem maar die hebben er dan geen 14.000 km opzitten en zo'n mooi gewaad aan die ze bij jullie daar wel dragen. Wij kunnen niet wachten tot jullie weer terug zijn met de verslagen en foto's. Wie weet een borrel bij terugkomst, regelen wij de Josti Band. Groetjes, Hemert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Hangzhou

Sonja

Only dead fish go with the flow

Actief sinds 10 April 2008
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 59819

Voorgaande reizen:

19 Juli 2020 - 19 Juli 2020

Vakanties 2020

28 November 2015 - 29 December 2015

China, Laos en Thailand

01 Juli 2010 - 19 Augustus 2010

China 2010

Landen bezocht: