Op het platteland - Reisverslag uit Wuyuancun, China van Sonja - WaarBenJij.nu Op het platteland - Reisverslag uit Wuyuancun, China van Sonja - WaarBenJij.nu

Op het platteland

Door: Sonja en Bo

Blijf op de hoogte en volg Sonja

01 Augustus 2010 | China, Wuyuancun

Met de trein naar Jiujiang en daarna door naar Wuyuan. In de trein werd al geregeld dat een jong Chinees stel ons op sleeptouw zou nemen. Iedereen wil graag Engels oefenen, dus dit was de kans van hun leven. Gezellig gebabbeld in de trein met een paar jongens, die ons overgaven aan het Chinese stelletje voor de busreis. Over behulpzaam gesproken! Raar alleen dat we naar zo'n klein dorpje wilden en niet naar een wat grotere stad. Vreemde mensen die langneuzen!

In Xiao Likeng een pension gevonden. Prachtige plek, mooie overkapping erbij, wat wil je nog meer! Frisse lucht in wat badkamer genoemd wordt misschien?? Ja, graag! Een lucht vanuit het poepgat (dat van de wc)!! Onvoorstelbaar! Bo weigerde te douchen, maar is na een dag toch maar gezwicht. We kregen een andere kamer met een iets draaglijker lucht. Verder een prachtige omgeving, heerlijk eten en ontzettend aardige mensen. Wel heel veel toeristen overdag, maar die gaan weer vroeg naar huis.

Na twee dagen in de meur toch maar naar een andere plek. Door naar Tunxi, om van daaruit morgen door te reizen naar de Gele Bergen.

Nog even persoonlijke berichten:
Ma: fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad!

Syl en Hemert: Leuke reacties. Nooit geweten dat we het goed doen als voorleeslectuur!

Nicky: Een hele week vakantie! Toe maar! Franck is er meteen ziek van, arme jongen.

Sharon: Neem ik netjes mijn snoertje mee en dan reageer je niet meer! Maar, ik ben niet de enige die niets van je hoort, dus zul je je wel goed vermaken! Nog veel plezier bij Thomy.

Janine en Guido: Leuke berichten kreeg ik door. Klinkt allemaal heel bijzonder. Geniet lekker!

Jona: Denk eraan, ook lekker vakantie houden! Bonaire klinkt ook goed!

Martijn en Gerita: Veel plezier op Cyprus!

Groetjes,

Bo en Sonja