11 augustus - Reisverslag uit Děčín, Tsjechische Republiek van Sonja - WaarBenJij.nu 11 augustus - Reisverslag uit Děčín, Tsjechische Republiek van Sonja - WaarBenJij.nu

11 augustus

Blijf op de hoogte en volg Sonja

11 Augustus 2020 | Tsjechische Republiek, Děčín

Hele hete nacht. Rond de 24 graden was het minimum. Poeh! Pas in de ochtend wordt het beter. Rustig aan inpakken en op pad met de airco op standje hoog.

Weer mooie dorpjes, weer wegafsluitingen met enorme omrijroutes, maar zo zie je wel wat.

Weinig gelegenheid voor koffie onderweg, dus het wordt lunch met koffie gecombineerd. Boodschapjes voor het avondeten gedaan en en route richting de grens. Plan was om net voor de grens te blijven, maar alles zit mudvol en is prijzig. Het is daarbij behoorlijk druk in deze regio, die ze ook Klein Zwitserland noemen. Klopt ook wel, want er zijn steeds meer heuvels en rotspartijen.

Dan maar door naar Tsjechië. Goede beslissing; in Stara Oleska, stukje boven Decin, vinden we een prima camping. Helemaal naar ons zin!