13 december, Menghai, China - Reisverslag uit Menghai, China van Sonja - WaarBenJij.nu 13 december, Menghai, China - Reisverslag uit Menghai, China van Sonja - WaarBenJij.nu

13 december, Menghai, China

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

14 December 2015 | China, Menghai

13 december, Menghai

Zondag, dag voor meer uitstapjes......naar Daluo, naar een soort dierentuin voor culturele minderheden. Heel mooi en de mensen wonen er ook echt, maar ook een beetje nep. Maar, wel de grensrivier met Myanmar gezien en heerlijk gewandeld.

Eten in een hutje op palen. Heel traditioneel, met heerlijk eten. Met je handen eten mag hier! Leuk! Heel veel oud collega's van Helen die hier vroeger heeft lesgegeven. Helen straalt helemaal!

Daarna naar de echte grens. Fotosessie met een aantal collega's en daarna een bezoek aan de oude school van Helen.

Katy en Josef van de school uit Menghai brengen ons vervolgens naar een berg met de oudste theestruiken ter wereld. Mooie struiken, de tweelingbomen gezien die hier heel beroemd zijn en prachtig uitzicht. Josef heeft zijn rijbewijs nog maar kort, maar slaat zich goed door de kuilen en deuken heen.

Nog een maaltijd en Helen en Shu Wen Jing van de Wan Da school gaan met de bus naar Jinghong. Ik ga me snel voorbereiden, want ik moet morgen drie lessen doen en een toespraak houden. Welja!

• 14 December 2015 - 14:34

Marga:

Wat een mooie en leuke verhalen.
    Je zou zo weer terug gaan.
    Ik geniet elke dag van je verhaal.
    Succes met alles en veel plezier.