Dag 4 - Reisverslag uit Grohnde, Duitsland van Sonja - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Grohnde, Duitsland van Sonja - WaarBenJij.nu

Dag 4

Blijf op de hoogte en volg Sonja

22 Juli 2020 | Duitsland, Grohnde

Het was een frisse nacht, maar de zon doet in de ochtend weer goed zijn of haar best en het warmt weer op. Kopje thee en koffie voor de camper en weer op stap. Mooie route door vergezichten met koren, bloemen en bos.

Op naar Grohnde, dichtbij Hamelen, waar de rattenvanger gewond heeft en nog uit als macht levend wordt gehouden. Lekker op tijd, dus een mooie plek met uitzicht op de rivier de Weser. Broodjes van de bakker opgepeuzeld en met de fiets op stap richting Hamelen. Onderweg een stop bij de Hollandische Moehle voor een foto. Meneer de molenaar hangt uit het raam en roept dat we verder moeten komen. En zo krijgen we een uur lang verhalen over vroeger en wat de molen toch zo bijzonder maakt. Nou Karl maakt hem echt bijzonder gezellig en vertelt veel. Door de Corona geen bezoek en hij heeft absoluut wat in te halen. Grappige man!

Mooie fietstocht langs de Weser, alhoewel de kerncentrales wat somber rook uit staan te puffen. Maar, Hamelen is gezellig. Het wachten is op het poppenspel en carrillion van 17.35 uur en jawel.... punktlich begint het dan ook. Beetje tegenvaller qua show, maar goed, de sfeer is ok.

Terug naar de camper. Kok Bo maakt heerlijke spaghetti! Wijntje erbij... we klagen niet!

• 22 Juli 2020 - 21:54

Bep:

Leuke verhalen, mooie foto's. De moeite waard om daar toch ook eens te gaan kijken.
    We krijgen er al weer helemaal zin in!
    Geniet nog even !